Fiat, 1899 yılında kuruldu. İsim, aslında "Fabbrica Italiana Automobili Torino" kelimelerinin kısaltılmış hali olup, "Torino İtalyan Otomobil Fabrikası" anlamına geliyor. Kuzey İtalya'da bulunan Torino, tamamen yeniliklerle dolu endüstri şehri olarak, Fiat gibi bir sanayi birliğinin büyümesi ve gelişmesi için uygun şartlara sahipti. Seçkin bir tüketici grubu için lüks bir ürün olarak üretilen otomobiller, hem İtalya'da hem de yurt dışında çabucak popüler oldular. 1909 yılında Fiat, Birleşik Devletler'de bir fabrika kurdu ve orada özel otomobillerin yanı sıra kamyonet, traktör, tren, gemi motorları ve uçak üretimi de yaptı. 1922 yılında Fiat, sayıları sürekli artış gösteren normal tüketiciler için de uygun fiyata sahip ürünleri olan bir marka olmaya yöneldi.

1899-1906

1899 - KURULUŞ SEBEPLERİ

1 Temmuz 1899 tarihinde Palazzo Bricherasio'da "Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili Torino" (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası Anonim Şirketi) kuruluş belgeleri imzalandı. 800.000 Liret değerinde bir şirket sermayesi, otuz hissedar tarafından imzalandı. Yönetim Kurulu üyelerinden biri de, eşsiz girişimci enerjisi ile hemen kendini ön plana çıkaran Giovanni Agnelli idi.

1900 - FIAT 3 1/2 HP

1900 yıllında Corso Dante 35'de ilk Fiat fabrikası törenle açılır. Fabrikanın 12.000 metrekarelik alanında 150 işçi çalışmaktadır. Bu yıl, karşı karşıya sıralanmış iki veya üç koltuğu bulunan bir otomobil olan 3 1/2 HP modelinden otuz adet üretilecektir. Küçük bir gariplik: Aracın henüz geri vitesi yoktur.

1902 - FIAT 24 HP CORSA

İlk İtalyan turunda dokuz FIAT aracı hedef sınıra ulaşır. 1902, 24 HP Corsa'nın, yani Fiat'ın ilk gerçek yarış arabasının takdim edildiği yıl olur. Direksiyonda oturan Vincenzo Lancia ile firma Sassi-Superga tırmanma yarışını kazanır. İkinci İtalya turunda Giovanni Agnelli Fiat 8 HP ile birlikte rekor kırar.

1906 - FIAT 40 HP CORSA

1906 yıllında Fiat firmasında 2.500 çalışan vardır. Üretimin üçte ikisi ihracata ayrılmıştır. Fiat, İtalya'da dört silindirli motora sahip hafif araçların üretimi için techiz edilmiş olan Ansaldi tesislerini devralırken, Birleşik Devletler'de de dikkate değer bir pazar payını ele geçirmiştir. Vincenzo Lancia, Milano'da Coppa d'Oro'yu kazanır; Mathis ise Fiat 40 HP ile Herkomer Kupası'nda Targa d'Oro'yu ele geçirir.

​​​​

1908-1912

1908 - FIAT 1 FIACRE

1908 yılında, 1.600 adet üretilen Fiat 1 Fiarce ortaya çıkar. Araç, açık trafik aracı olarak tasarlanmıştır ve New York, Londra ve Paris'te diğer araçlar arasında yol almaktadır. Fiat, bu modele motor vites kutusunu, yani içerisinde vites ve motorun bir arada olduğu bir kutu eklemiştir.

FIAT TIPO 3

1910 yılında, marka, üretimini tamamen yeniler. İlk elektrikli akümülatöre sahip olan araçlar, yani Tipo 1, 2, 3, 4, 5 ve 6 ortaya çıkar. 20-30 HP olarak da adlandırılan Tipo 3'te, Fiat patentli kardan mili kullanmıştır. Yarışlarda, Fiat araçları İspanya HAC kupasını kazanırlar ve Los Angeles'da, Atlanta'da ve Narbeth'de sayısız pist rekoru kırarlar. Ayrıca, Fiat Arjantin yarış pistinde beş kategoride zafer kazanır.

1911- FIAT 300 HP REKORD

Fiat, sadece dünya hız rekorunu kırmak amacıyla, 300 HP Record'u inşa eder. Aracın 28.353 cm3 silindir hacmine ve 25 cm'lik bir silindire sahip motoru, 290 beygir gücündedir. Araç, 1911 yılında Pietro Bordino ile, Brooklands ve Saltburn'da direksiyonda 200 km/s'ye ulaşır. 1912 yılı Nisan ayında aynı araç, Long Island'da 290 km/s'den bir mil gerideydi.

1912 - FIAT ZERO

1912, 12/15 HP adıyla da tanınan Zero'nun yılı olacaktır. Düşük silindir hacmine sahip olan ve seri olarak üretilen ilk otomobil ortaya akacaktır. Toplam 2000 adet Zero üretilecektir. Son defa üretildiği 1915 yılında Zero, bir elektrik tesisatına sahip olacaktır. Fiat Lubrificanti kurulur ve Rusya'da taşıt ve yedek parça tedariki alanında faaliyet gösteren ilk İtalyan şubesi açılır.

​​

 

1915-1919

1915 FIAT - 501

1915 yılında, Fiat bir orta sınıf aracı olan Fiat 501'den yaklaşık 1000 adet üretecektir. Bu araçların neredeyse tamamı kraliyet ordusuna teslim edilecektir. Fiat, bu taşıt ile motor vites bloğuna yönelik çözümü artık arkasında bırakmıştır. Karoseride arka koltuğun genişlemiş olduğu göze çarpmaktadır. Artık arka koltukta üç kişilik yer vardır.

1919 - FIAT 501

1919 yılında, Carlo Cavalli'nin başarılı teknik yönetimi altında başarılı bir şekilde üretilen küçük otomobil 501 takdim edilecektir. Fiat, yurt içinde ye yurt dışında bu sanat eserinden toplam 45.000 adet satma ustalığını gösterecektir. Aynı yıl, Magneti Marelli ortaya çıkar. Başarı sırası, 23 kamyondan oluşan bir kafile ile ilk defa baştan başa Büyük Sahra çölünü aşan ye bunu yaparken de hiçbir mekanik sorun söz konusu olmaksızın üç bin kilometreyi geride bırakan Fiat 15 Ter'in gösterilmesindeydi.

 

1920-1922

1920 SENATÖR AGNELLI VE HENRY FORD

1920 yılında, Senatör Giovanni Agnelli Fiat'ın başkanı oldu. Yine bu yıl, Senatör Amerika'daki Ford Fabrikalarını ziyaret ettiği sırada, seri üretimin yüksek olan araç maliyetini azaltmanın tek yolu olduğu konusunda ikna oldu. Teknolojiye yönelik küçük bir arasöz: Fiat, dört çevrim kademesine sahip vites kutusunu tanıtır. Bu dört çevrim kademesi, araca % 28 oranında daha fazla üstünlük sağlamaktadır.

1922 LINGOTTO

1922 yılında, Lingotto fabrikası törenle açılır. Toplam 153.000 m2'lik bir alana sahip olan fabrika, beş kattan oluşmaktadır. Binanın çatısında, geleceğin test pisti yer almaktadır. Üretilen değişik modeller arasında; çok konforlu olan, bütün tekerleklere bağlı fren tertibatı, hidrolik servo fren ve aynı zamanda yüksekliği ve uzunluğu ayarlanabilir direksiyon ile birlikte 4766 cm3 büyüklüğünde altı silindire sahip Fiat 519 göze çarpmaktadır. Motora yönelik olarak, yarış otomobili üretiminde kullanılan asılı valf uygulaması benimsenmiştir.

 

1925-1927

1925 FIAT 509

1925 yılında fabrika, 350.000 m2'ye genişler. Milano otomobil salonları aracılığıyla 509, yani büyük seriler halinde üretilen Fiat'ın ilk küçük otomobili takdim edilir. Aracın bedeli, 16.000 ile 25.000 Liret arasındadır. Modelin üç sürümünü bulmak mümkündür: "Sportif", "Taksi" ve "Ticari". Aracın piyasaya sürülmesi, finans şirketi SAVA'nın kuruluşu ile aynı anda olacaktır.

1927 FIAT 806 CORSA

1927 yılında, 2240 cm3 büyüklüğünde ve altı silindire sahip Fiat 520 ortaya çıkar. Araç, akülü ateşlemenin yanında büyük bir yeniliğe de sahiptir: Sol direksiyon. Bu otomobilde Pietro Bordino, Monza büyük ödülünü kazanacaktır. Bir sonraki yıl, Fiat tüm dünya çapında motorlarını seri şekilde alüminyum silindir kafaları ile imal eden bir numaralı otomobil üreticisi olur.

 

1932-1936

1932 - FIAT 508 BALILLA

1932 yılında, Balilla olarak da adlandırılan 508, resmen Milano otomobil salonunda ilk defa sahneye çıkar. Araç üç viteslidir ve Fiat'ın kuruluşundan bu yana en popüler olan otomobildir. Limuzin versiyonunun değeri, 10.900 Liret'tir. Dört silindirli ve hidrolik frenli araç, zorlu tırmanışlarda şampiyon olacaktır ve son derece sağlamdır. 508, "En Düşük Tarife" olarak da adlandırılır, çünkü çok az yakıt tüketir (100 km'de 8 Litre).

1934 - FIAT BALILLA VIER-GANG

1934 yılındaki otomobil salonunda Barilla 4-Vites tanıtlır. İki veya dört kapılı Limuzin'in sahneye çıkmasından üç ay sonra, Spider ve Torpedo modelleri de halka tanıblır. Bu modellerden toplam 113.000 adet üretilecektir.

1935 - FIAT 1500

1935 yılında, Fiat 1500 ile aerodinamik hakkında yapılan ve uzun yıllar süren araştırmalar artık uygulamaya dönüşecektir. Yenilikçi direksiyon kullanımının yanında araç, asılı valfi olan altı silindirlik bir motora, ön dingilde yer alan müstakil süspansiyonlu tekerleklere ve bir boru çerçevesine sahiptir.

1936 - FIAT 500

1936 yılında, "Topolino" adıyla 500 ortaya çıkar (Almancası "Mäuschen / Farecik"). 500, dünyanın büyük seriler halinde üretilen en küçük otomobilidir. 1936 ve 1955 yılları arasında 510.000 adet Topolino üretilecektir.

 

1938-1939

1938 - FIAT 508C MILLE MIGLIA

Bu yıl, karoseri kesiksiz ipek duvarla kaplı olan ilk Fiat, 508C Mille Miglia sahneye çıkışını kutlar. Araç, kendi sınıfında daha yarış pistine ilk çıktığında 1620 kilometrede ortalama 112 km/s ile harika bir hız rekoru kıracaktır.

1939 - TORINO MIRAFIORI

1939 yılında, Torino'da bir milyon metrekare alana sahip Mirafiori fabrikası törenle açılacaktır ve söz konusu araçtan 300.000 adet üretilecektir. Komplekste 22.000 işçi çalışmaktadır. ‘Yine aynı yıl, Fiat 1100 Musone takdim edilecektir.

 

1945-1948

1945 - SENATÖR GIOVANNI AGNELLI

1945 yılında Senatör Giovanni Agnelli ölür.

1946 - VITTORIO VALLETTA

1946 yılında, Vittorio Valletta müessese hiyerarşisinin bütün kademelerinden geçtikten sonra Fiat'ın yönetimini üstlenecektir. Kendisinin görevli olduğu süre içerisinde sayısız başarılı model üretilecektir.

1948 - FIAT 500 BELVEDERE

1948 yılında, Genfer otomobil salonunda küçük limuzin versiyonu veya kombi versiyon olarak 500 B'nin tanıtımı yapılır. Buna karşılık, Torino otomobil salonu dört kişilik küçük bir otomobil olan ve yolcu ve yük taşımacılığında kullanılmak üzere tasarlanan Belvedere Kombi'nin takdim edildiği yer olacaktır. Bu aracın karoseri metal, tahta ve elyaflı plakalardan yapılmıştır.

 

1949-1953

1949 - FIAT 500 C

1949 yılında 500 C, 1100 E ve 1500 E ortaya çıkacaktır. 1100 E beraberinde direksiyonda bulunan vites değiştirme kolunu ve ikinci senkron vitesi getirecektir. 500 C, standart dahili ısıtma sistemi ve cam silecekleri için buz çözücü gibi büyük yeniliklere sahip olacaktır.

1950 - FIAT 1400

1950 yılı, bu klasikleri otomatik taşınan karoserileri ve aynı zamanda standart bir havalandırma ve ısıtma tesisatı ile birlikte selamlayacaktır. 1400, savaş sonrası çıkan ve stil ve mekanik açısından önemli yeniliklere sahip olan ilk Fiat otomobilidir.

1951- FIAT CAMPAGNOLA

1951 yılında, esasen Jeep konseptine dayanan Fiat Campagnola, ilk defa Bari'de bulunan Fiera del Levante'de tanıtılır. Aynı zamanda askeri araç olarak tasarlanan bu model, 1901 cm3 silindir hacmi olan bir motora, dört işletici tekerleğe, kontrol edilebilir bir önden tahrik tekerleğine ve hız azaltma ünitesine sahiptir. 1952 yılında, Campagnola Afrika kıtasını kuzeyden güneye doğru 11 gün, 4 saat ve 54 dakikalık bir sürede geçer ve böylece bir dünya rekoru kırar.

1952 - FIAT 8 V

Fiat, 1952 yılının Cenevre otomobil fuarında yüksek yol tutuşa ve en modern aerodinamik konsepte sahip olan iki kişilik bir otomobil takdim eder. 8V, ön ve arka dingilde yer alan müstakil süspansiyonlu tekerleklere sahip ilk Fiat otomobilidir. Ayrıca, 1900 Limuzin ve 1900 Granluce modellerinin de tanıtımı yapılır. Bahsedilen son modelin karakteristik özelliği, motor ve debriyaj arasındaki hidrolik değiştiriciye sahip otomatik vitestir.

1953 - FIAT 1400 DİZEL

1953 yılında Fiat'ın çalışan sayısı 71.000'e çıkar. Şirket sermayesinin 57 Milyar Liret olduğu söylenmektedir. 1400 Dizel ile birlikte, kaportasının altında nakliye aracı 615'in tahrik mekanizması çalışan ilk Fiat tanıtılır. Campagnola da şimdi Dizel motora sahiptir.

 

1955-1959

1955 - FIAT 600

1955 yılının Cenevre otomobil fuarında Fiat 600, yani arkadan motorlu, her iki dingilinde de müstakil süspansiyonlu tekerlekleri olan, otomatik taşınan karoserine sahip büyük Küçük Otomobil takdim edilir. 1960 yılına gelinceye kadar, "Multipla" versiyonu da dahil olmak üzere 950.000 adet üretim yapılır. Lisansla üretilen araçlar da hesaba dahil edildiğinde, bu sayı 4.034.000'e ulaşmaktadır.

1957 - NUOVA FIAT 500

1957 yazında, Fiat hava ile soğutulmuş olan iki silindirli arkadan motorlu Nuova Fiat 500'ü takdim eder. 1960 yılında, Station-Wagon stilinin mükemmel örneği olan 500 Giardiniera ile yelpaze genişletilir. 1975 yılında üretimine son verilinceye kadar bu modelden toplam 3.678.000 adet imal edilecektir.

1959 - FIAT 1800

1959 - FIAT 18001959 yılında, Fiat 1800 (kademeli önden motorlu versiyon ve kombi versiyon) ve aynı zamanda Fiat 2100 (Limuzin ve Cabriolet) tanıtılır. Araçlar, askılı ve çapraz sıralanmış valflere, senkron viteslere, ön dingilinde burulma çubuklarına ve fren tertibatında aşırı basınç valfine sahiptir.

 

1961-1966

1961 - FIAT 1300

1961 yılında, Fiat yeni bir karoseri ve teknolojinin göstergesi olan 1300 ve 1500 modellerini piyasaya sürer. Görünüş açısından aynı olan her iki model de çift motora (65 PS ve 72 PS) sahiptir. 1800 B, 2300 ve Coupe 2300 S de bu yıl içerisinde üretilmişlerdir.

1964 - FIAT 850

1964 yılında, iki kapılı limuzinlerden biri olarak, otomatik taşınan karoserine sahip, suyla soğutulmuş olan dört silindirli önden motorlu ve müstakil süspansiyonlu tekerlekli Fiat 850'nin hikayesi başlar. Bu modelden 2.865.800 adet üretilecektir.

1966 - GIOVANNI AGNELLI

Bu yıl, Dino Spider ilk defa Torino otomobil salonunda görünürken, Giovanni Agnelli de şirketin yeni başkanı olacaktır. Aracın motoru aynı ismi taşıyan Ferrari'nin tahrik mekanizmasına dayanmaktadır ve üstte duran dört eksantrik mili ve otomatik olarak çalışan diferansiyel kilitleme düzeni ile yeni bir konsept ortaya koymaktadır. Diğer bir yenilik ise, arka dingilde yer alan tek karoseri yayıdır.

 

1967-1972

1967 - FIAT 124

1967 yılında Fiat 124 "yılın otomobili" olur. Burada söz konusu olan, yeni ve 1200 cm3 büyüklüğündeki dört silindirli motora sahip beş kişilik bir limuzindir. Aracın Kombi ve Spider versiyonları da üretilir. Spider, Pininfarina kökenlidir ve 1438 cm3 silindir hacmi olan bir dört silindirli motora ve dişli kayışla tahrik edilen, yukarıda duran iki eksantrik miline sahiptir. Ayrıca Bertone - dört koltuklu Dino Coupes'in ortaya çıkacağından bahsedilmektedir.

1968 - FIAT 500 LUSSO

1968 yılında Fiat, yaklaşık 1,5 milyon araç ile astronomik bir satışa ulaşır. Şimdiye kadar 542.000 araç ihraç edilmiştir. Bu yıl 850 Special, 850 Sport, Coupe ve Spider, 500 Lusso, der 124 ve der 125 Special tanıtılır. Magneti Marelli, elektronik yüksek voltajlı ateşlemeyi geliştirir. Bu yenilikçi teknik çözüm, Fiat Dino'da ve Dino Ferrari'de uygulanır. Fiat, Torino otomobil salonunda şehir taksilerinin prototipini tanıtır. Bu taksiler için on beş patent kaydı yapılmıştır.

1969 - FIAT DINO COUPE

1969 yılında Fiat Güney İtalya'daki işletmelere 300 milyar Liret'in üzerinde bir yatırım yapar. Ayrıca Turiner Lancia ve aynı zamanda Sefac-Ferrari'nin %50'si satın alınır. Taşıt programı, Fiat üretiminin modeli olarak tasarlanan iki model ile, önden tahrikli ilk Fiat olan Model 128 ve bir limuzin olan Model 130 ile tamamlanır. Ayrıca, spor otomobil Dino Coupe 2400 için kutlama yapılır.

1970 - FIAT 128

1970 yılında Fiat 128 en büyük ödülü alır ve "yılın otomobili" seçilir. İki ve dört kapılı limuzin ve kombi şeklinde üretilen araç, 1100 cm3 silindir hacmi sınıfından motoru olan ilk Fiat otomobilidir. Fiat, Sovyetler Birliği'nde 1.455.000 m2 üzerine kurulu bir alanda üretimine devam etmektedir.

1971 - FIAT 127

1971 yılının Nisan ayında, 850'nin yerini alacak olan Fiat 127 takdim edilir. O zamanlar için önemli derecede yenilikçi bir karaktere sahip olan bu model, yurt dışında da büyük başarı elde eder ve 1972 yılında "yılın otomobili" seçilir. 1974 Mayısının sonunda bir milyonuncu 127 üretilir.

1972 - FIAT 126

1972 yılında Fiat, yeni küçük otomobil 126'yı, spor otomobil X19'u, 124 Abarth Rally'yi ve üst sınıf otomobili 132'yi tanıtır. 132'nin üç versiyonu üretilir: 1600 veya 1800 hacimli motora sahip Normal ve Special. Seçkin özel donanımlara sahip olan 132 Special, Fiat'ın standart sağ dış aynaya sahip ilk limuzinidir.

 

1976-1984

1976 - FIAT 131

1976 yılında Fiat, Torino'da bulunan Mirafiori fabrikasında şasinin aracın mekanik parçalarıyla birleşmesine yönelik ilk otomatik sistem uyarlamasını yapar. Yarış konusunda 131 Abarth Rally, 124'leri geride bırakır. Birkaç ay sonra bu araç 1000 Seen Rally'sini kazanır.

1978 - ROBOGATE

1978 yılında, klima tesisatından üç kademeli otomatik frene kadar seçkin özel donanımlara sahip olan Ritmo, ilk defa sahneye çıkar. Üretim açısından, Rivalta ve Cassino fabrikalarında Robogate ile birlikte karoseriler için ilk otomatikleştirilmiş ve esnek montaj sistemi devreye sokulmuştur.

1979 - FIAT AUTO S.p.A.

Bu yıl; Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth ve Ferrari şirketlerinin bir araya gelmesiyle Fiat Auto S.p.A. kurulmuştur.

1981 - FIAT ARGENTA

Mayıs ayı sonunda Fiat, Argenta'yı takdim eder ve 132'nin yerini alan bu modeli motor başlıklarındaki karakteristik kavisleriyle birbirinden ayrılan üç motor (bir 1600-Benzin motoru, elektronik olarak kumanda edilen enjeksiyona sahip bir 2000-Benzin motoru ve bir 2500 Dizel motoru) ile donatır. 1982 yılında Torino otomobil salonunda elektronik olarak kumanda edilen ateşleme sistemine sahip 2000 iniezione "Digiplex" tanıtılır.

1983 - FIAT REGATA

Frankfurt otomobil fuarında orta sınıf otomobiller konusunda en büyük yeniliklerden biri olan Regata, prömiyerini kutlar. Sayısız limuzin versiyonu üretilir. 1300 benzin motorlu Regata 70, 1500 benzin motorlu Regata 85, 1600 benzin motorlu Regata 100 ve Regata Dizel 1700. Versiyon 70, üç donanıma sahiptir: "Base", "Süper" ve "E.S." Söz konusu seçenekler, trafiğin yoğun olduğu zamanlarda bile son derece az yakıt tüketmektedirler.

1984 - FIAT UNO

1989, Cape karnavalında uluslararası basına tanıtılan ve "yılın otomobili" seçilen Uno'nun yılı olur. Termoli fabrikası, Uno'yu daha sonra sayısız teknik avangard çözüm ile ön plana çıkan Fire-Motor ile donatır. Uno bütün rekorları kıracaktır ve Fiat tarihinde en çok üretilen model olacaktır.

 

1985-1991

1985 - FIAT CROMA

1985 yılının yeniliği, beş motor versiyonuna (1600 ilâ 2000 cm3 benzin motorları, bir 2500 Dizel motor ve bir 2400 Turbo motor) sahip olan Croma'dır. Ürün yelpazesi, 1988 yılında direkt enjeksiyona sahip olan ve ilk defa büyük seri halinde üretilen bir otomobilde görülen 2000 Turbo dizel ile genişletilir. Aynı yıl, Termoli 3 törenle açılır. Söz konusu fabrika, uluslararası otomobil sektöründe en modern montaj süreci otomasyonuna sahiptir

1988 - FIAT TIPO

1988 yılında Tipo gözlerini dünyaya açar. Üçü benzin motoru, ikisi dizel motor olmak üzere 5 motor versiyonuna sahip olan beş kapılı bu yekpare limuzin, bir yıl sonra "yılın otomobili" seçilir. Bu aracın "Base" ve "Digit" versiyonları da üretilir. Araç, Fiat teknolojisinde çığır açan bir aşamayı ifade eder. İlk defa, imalat / rötuş adasına sahip olan bir üretim tertibatı kurulur. Beş yıl sonra, 1993 yılında müşterilere üç kapılı versiyon da (2.0-16 valf) sunulur.

1990 - FIAT TEMPRA

1990 Şubatında bir orta sınıf limuzini olan ve Tipo mekaniği üzerine üretilen Tempra, prömiyerini kutlar. Tempra, bir 1300 motor ve bir 1600 motor ile piyasaya sunulur. Son olarak araç, katalizörlü olarak da satışa sunulur. Kısa bir süre sonra, bu modeli elektronik olarak kumanda edilen enjeksiyon sistemine sahip olan ve ayrıca elektronik olarak kumanda edilen dört kademeli otomatik vitesin de bağlanabildiği 1800 ve 2000 versiyonları takip eder.

1991 - FIAT CINQUECENTO

1991 yılı sonunda, Cinquecento 126'nın mirasçısı ve modern bir 500 olarak ortaya çıkar. Yeni araç, iki motor seçeneği ve 704 cm3 silindir hacmine sahip iki silindirli düz motor, 903 cm3 silindir hacmine sahip dört silindirli motor, valf kaldırma çubukları ve kumanda esnek kolları ile birlikte sunulur.

​​

 

1993-1995

1993 - FIAT PUNTO VE FIAT PUNTO CABRIO

Tanıtımı 1993 yılında yapılan Punto, 1995 yılında "yılın otomobili" seçildi. Aracın 14 koyu rengini ve 31 sürümünü bulmak mümkündür. Örneğin, üç donanım seçeneğine, en genç nesil olan Fire motora sahip, isteğe bağlı olarak hem beş vitesli hem de elektronik olarak kumanda edilebilen kademeli otomatik vitesli olarak bulunabilen üç kapılı ve beş kapılı GT ve Cabrio.

1993 - FIAT COUPE

1993 yılı Aralık ayında tasarlanan bu coupe, Fiat firmasının bu piyasada on yıl boyunca edindiği tecrübenin sonucudur. Çatlak karoseri, Pininfarina demirhanesinde ve Fiat Centro stilinde oluşturulan bir ortak girişim ortaya çıkar. Spor coupe, optimum sürüş için 16 valfli bir adet iki litre tahrik tertibatına ve karşı dengeleme miline sahiptir. Araç, 142 beygir gücündedir ve 9,2 saniyede 0 km/s hızdan 100 km/s hıza ulaşır.

1994 - FIAT ULYSSE

Büyük alanlı limuzin olan Ulysse, prömiyerini Cenevre otomobil fuarında yapar. Mini-van piyasasında yerini alan araç, konforlu ve tamamen modüler olan koltuklara sahiptir. Koltuk sayısı sekize kadar çıkabilir. Ulysse, üç motor seçeneği ile sunulmaktadır: elektrikle kumanda edilen enjeksiyona sahip dört silindirli bir benzin motoru, 2 litrelik bir turbo motor ve bir Turbo dizel motor.

1995 - FIAT BARCHETTA

1993 yılının Mart ayında, stil olarak o ünlü hatlarından alıntılar taşıyan iki koltuklu Barchetta'nın tanıtımı yapılır. Cabrio şehir dışında çok sportif ve konforlu, şehir içi trafikte ise çevik ve kullanışlıdır. Bir adet 16 valfli 1.8 tahrik tertibatı, Barchetta'nın hızını 200 km/s'a kadar çıkarır.

1995 - FIAT BRAVO - FIAT BRAVA

1995 yılı, Fiat Bravo ve Fiat Brava modellerinin doğduğu yıldır. Fiat tarihinde ilk defa, aynı felsefeden yola çıkılarak geliştirilen ve farklı boyutlarda, farklı tasarımlarda ve farklı kullanımlar için tasarlanan iki araç birlikte takdim edilir.

 

1996-1997

1996 - FIAT MAREA - FIAT MAREA WEEKEND

Tempra-Palette'in yerini Marea Limousine Station Wagon alır. Bu modeller, yumuşak formlara, süresiz hatlara, geniş camlı yüzeylere ve mükemmel paylaştırılmış bir hacme sahiptir. Bu modeller, altı farklı ve ileri seviyedeki modern tahrik tertibatı ile birlikte alınabilir: Üç adet çok valfli benzin motoru ve üç turbo dizel motor.

1997 - FIAT PALIO WEEKEND

Fiat, bu genç ve çok yönlü otomobil ile, yaşam kalitesini özel ölçülere yükseltmeyi amaçlamıştır. Palio Weekend, çok sayıda aktivitede (Örneğin, işe giderken, seyahate giderken, spor ve boş vakitleri değerlendirmeye yönelik sayısız aktivite) kullanıma uygundur.

1997 - FIAT MAREA BIPOWER

Fiat, Marea "Bipower" ile birlikte, otomobil yapımında yeni bir döneme girmiştir. Bu araç, İtalyan otomobil piyasasında iki yakıtın birden kullanıldığı ilk otomobildir. Daha temiz, ekolojik açıdan tamamen alternatif bir yakıt ve doğal bir gaz olan metan, geleneksel benzine karıştırılmıştır.