Kimi zaman, ileriye gidebilmek için bir adım geri gitmek gerekebilir.

Fiat, ilk misyonuna, yani çekici bir stile ve heyecan verici motorlara sahip, ulaşılabilir ve günlük hayatın kalitesini arttıran araçlar üretmeye dönüş yaparak tam da bunu yaptı. Kurumsal kültürü ve mentalitesinde derin bir değişim gösteren Fiat, mevcut ürünlerinde, teknolojik araştırmalarda, tasarım kalitesinde ve müşterisiyle yeni, yapıcı bir ilişki kurma konusunda sürekli ve hızlı bir yenilenmeye odaklandı.

Bu yeni yaklaşımı kutlamak üzere Fiat yeni bir marka logosu yaratmaya karar verdi: 1931 ve 1968 yılları arasında Fiat araçlarını süsleyen kalkan şeklindeki o meşhur armanın yeniden yorumlanmasıyla, güçlü olduğu kadar önemli olan markanın yeni felsefesini ve tarihi devamlılığı mükemmel şekilde özetleyen bir logo.

Gelin Fiat logosunun öyküsünü birlikte keşfedelim.

 

1899

"Torino İtalyan Otomobil Fabrikası" şirketi Torino'da kuruldu ve bu olayı kutlamak üzere özel bir afiş yapıldı.
Tasarımcısı afişin sol üst tarafına şirket ismini içeren küçük bir parşömen ekledi.
Bu oldukça ayrıntılı ve özenli tasarım ilk Fiat logosu oldu.

 

 

1901

Fiat, araçlarına daha uygun bir logo yaratmaya karar verdi:
Ortasında Fiat isminin göründüğü pirinçten, içi mineli küçük bir plaka.
Buradaki karakteristik A harfi günümüze kadar değişmeden gelmiştir.

 

 

1925

Logo, beyaz bir fonda kırmızı Fiat yazısıyla daire şeklini aldı. Dış kısmını çevreleyen defne çelengi Fiat'ın ilk araba yarışlarındaki başarılı katılımını simgelemek için düşünüldü.

 

 

1932

Yeni modellerin radyatör ızgaralarıyla güzel bir uyum sağlaması için kalkanı andıran dikdörtgen bir şekil aldı. Bu logo Fiat araçlarında 1968 yılına kadar küçük değişiklikler uygulanarak kullanıldı.

 

 

1968

Tüm Fiat Grubunun kimliğini simgeleyen, bitişik dört mavi eşkenar dörtgenden oluşan logo tasarlandı.

 

 

1999

Markanın 100. Yıldönümü dolayısıyla 1920'lerin logo tarzına dönüş görüldü.
Seçilen logo, mavi fonda yine karakteristik A harfini içeren krom kaplı harflerle ve daha özenli bir stille gerçekleştirilmiş defne çelengiyle tasarlandı.

 

 

2007

Sekiz kez, otomobil dünyasının en ses getiren Yılın Aracı ödülünün almanın gururuyla Fiat logosu yeniden değişti. Yeni logo bir taraftan altmışlı yıllara dek Fiat arabalarının tipik kalkan formu ve kırmızı rengini muhafaza ederken diğer taraftan şekil ve renk anlamında üç boyutlu karakterler kullanılarak ileri teknoloji, İtalyan tasarımı, dinamizm ve kişiselliği çağrıştırmaktadır.